Ängelholms kommunvapen Ängelholms kommunvapen

Verktygsmeny

Hjälp

Sök på webbplatsen

Chatta med oss

Hej, vill du ha hjälp?



Chatten öppnas i nytt fönster i din webbläsare

Texten i chatten sparas och blir en allmän handling som vem som helst kan begära att få läsa.

Regler och villkor för chatten

Synpunkter och klagomål

Ängelholms kommuns värdegrund står för omtanke, öppenhet och handlingskraft. Detta tillsammans med den nationella värdegrundens välbefinnande och värdighet. Inom äldreomsorgen sätter vi ett stort värde på en fungerande dialog med er som har stöd/hjälp och era anhöriga/närstående.

Vi är lyhörda inför dina synpunkter och klagomål. Dessa ser vi som värdefulla i vårt förbättringsarbete. Dina synpunkter är viktigt för oss!

Vid synpunkt eller klagomål gällande en specifik verksamhet hanterar du det enligt följande:

  1. Kontakta verksamhetens personal vid synpunkter och förbättringsförslag. De ansvarar för att ta emot ditt ärende, om möjligt åtgärda och ge dig återkoppling.
  2. Vill du föra ärendet vidare kontaktar du ansvarig chef som ansvarar för att dina synpunkter eller ditt klagomål utreds och återkopplas till dig.
  3. Du har alltid möjlighet att kontakta Kundtjänst på 0431-87 000 för att lämna dina synpunkter och klagomål. De ansvarar för att lämna ditt ärende vidare för utredning.
  4. Upplever du att du inte får gehör för dina synpunkter och klagomål är du välkommen att kontakta berörd verksamhetschef inom huvuduppdrag Hälsa.

Varje verksamhet gör årligen en sammanfattning och en analys av inkomna synpunkter och klagomål som ett led i verksamhetens förbättrings- och systematiska kvalitetsarbete.

Vid synpunkt utan koppling till en specifik verksamhet

Önskar du som har hjälp/stöd eller är anhörig/närstående framföra en åsikt som inte är direkt riktad till en specifik verksamhet?

Då är du välkommen att lämna din åsikt i kommunens gemensamma synpunktsportal Åsikten. Denna kanal är en gemensam synpunktshantering för kommunens olika förvaltningar. Här kan du tycka till om frågor som rör kommunens alla ansvarsområden.

Du lämnar din synpunkt i Åsikten här på kommunens webbplats, och därefter registreras synpunkten och följs upp. Inkommande synpunkter i Åsikten redovisas återkommande till kommunens politiska nämnder.

Sidan granskad den 14 juni 2017.

Kontakt

Kundtjänst
Tel. 0431-870 00
This is an email address 

Äldrelotsen
Tel. 0431-46 80 80 

Kontaktperson

Lena Östholm, verksamhetsutvecklare/controller
This is an email address

Allmän information

Om Ängelholm

Adress:
Östra vägen 2
262 80 Ängelholm

Telefon: 0431-870 00
E-post: This is an email address

Kundtjänst-öppettider:

Sommarens öppettider:
Måndag-fredag 08.00-16.00

Kommunens kundtjänst

Jourtelefon och andra kontakter

Felanmälan

Lämna din synpunkt

Om webbplatsen

Ängelholms kommun på sociala medier

Facebook

Twitter

Instagram

Youtube

Visste du att Ängelholm redan på 1880-talet började bli känt som brunns- och badort?