Ängelholms kommunvapen Ängelholms kommunvapen

Verktygsmeny

Hjälp

Sök på webbplatsen

Chatta med oss

Hej, vill du ha hjälp?



Chatten öppnas i nytt fönster i din webbläsare

Texten i chatten sparas och blir en allmän handling som vem som helst kan begära att få läsa.

Regler och villkor för chatten

Här kan du läsa om Ängelholm

Du kan ringa till kommunen
på telefonnummer 0431-870 00.
Du kan ringa hit mellan måndag och fredag.
Mellan klockan 7.30 på morgonen
och 17.00 på eftermiddagen mellan måndag
och torsdag.
Och mellan klockan 7.30 på morgonen och
16.00 på eftermiddagen på fredag.

Ängelholm är en liten kommun
Man kan lätt komma till Ängelholm
från Sveriges två största städer.
Det är 60 mil till Stockholm och 20 mil till Göteborg.
Det är lätt att ta sig hit med bil, buss, tåg eller flygplan.
 
Staden Ängelholm är 500 år gammal.
 
I Ängelholm bor 40 tusen personer.
En av fem av dem eller deras föräldrar
kommer från ett annat land.

Sidan granskad den 28 juni 2017.

Allmän information

Aktuella arbeten

Visste du att supersportbilen Koenigsegg tillverkas i Ängelholm?